Esdeveniments

Passat l’estiu volarem a Vietnam i Indonèsia

La Cambra de Tarragona organitzarà del 30 de setembre al 7 d’octubre una missió comercial a Àsia, concretament a Vietnam i Indonèsia.

Tal i com explica Roberto Barros, director d’Internacional de la Cambra, “Vietnam és una de les economies de més ràpid creixement al sud-est asiàtic, gràcies a les exportacions i a una potent classe mitjana.

El país compta amb múltiples acords de lliure comerç, destacant l'acord amb la Unió Europea, EVFTA, que redueix aranzels i facilita el comerç. En aquest sentit, es posiciona com una alternativa estable per a la diversificació de les exportacions.

Vietnam busca modernitzar la seva indústria i millorar la qualitat de vida de la seva població, la qual cosa genera demanda en sectors com ara maquinària, tecnologia, productes farmacèutics i químics, aliments, begudes, moda i consum.

En resum, exportar a Vietnam ofereix l'oportunitat d'entrar en un mercat dinàmic, en ràpida modernització i amb acords comercials que afavoreixen la importació de béns de qualitat.

Per que fa a Indonèsia també experimenta un creixement econòmic, molt de pes de la població jove i una classe mitjana amb força poder adquisitiu que es consolida i augmenta.

Amb més de 275 milions d'habitants, és el quart país més poblat del món, oferint una base de consumidors immensa i en constant creixement.

És un dels líders en comerç electrònic del sud-est asiàtic, cosa que facilita l'accés als consumidors a través de plataformes digitals.

Destaquen oportunitats de negocis en sectors vinculats a l¡alimentació, begudes, maquinària per a l’agricultura, indústria, cosmètica i salut.

El govern d'Indonèsia ha implementat reformes per millorar la "facilitat per fer negocis", pujant notablement en el rànquing que, en aquest sentit, elabora el Banc Mundial. Millora en l'impuls de l'economia digital amb logística intel·ligent, fintech i duanes recolzades en intel·ligència artificial.

Indonèsia és el país musulmà més poblat, per la qual cosa comptar amb certificació halal obre directament la porta a una enorme demanda de productes alimentaris i cosmètics certificats.

És també un país  en desenvolupament. Això vol dir que, diferència de mercats saturats, Indonèsia ofereix un escenari amb menys competència en certs sectors de valor afegit, permetent millors marges de benefici”, conclou Barros.

Val a dir que les missions de la Cambra són multisectorials i estan obertes a exportadors d’arreu de l’Estat.


Segueix-nos!

Agenda