La Cambra de Tarragona ja ha presentat la primera missió comercial de l’any 2026. Tindrà com a destí Guinea Equatorial i es desenvoluparà del 19 al 21 de gener.
Tal i com explica Roberto Barros, director d’Internacional de la Corporació tarragonina, “Guinea Equatorial és un país conegut per la seva riquesa en recursos naturals, especialment petroli i gas, que impulsen gran part de la seva economia, en un moment en que el govern també busca diversificar, tot obrint oportunitats en sectors com les infraestructures, telecomunicacions, agricultura i turisme.
La seva capital, Malabo, i la ciutat de Bata, són els principals centres econòmics. La infraestructura bàsica està en desenvolupament, però les zones urbanes disposen de serveis moderns.
La indústria energètica continua essent clau, però la construcció, agricultura i tecnologies renovables tenen un alt potencial per a nous actors. La connectivitat aèria i marítima és adequada per a la regió, cosa que facilita l’entrada de productes i serveis al mercat.”
Barros adverteix, però, que “el clima empresarial pot ser complicat a causa de la burocràcia i la necessitat d’establir relacions locals sòlides.”
Les missions de la Cambra de Tarragona són multisectorials i estan obertes a exportadors procedents d’arreu de l’Estat.