Notícies de la Cambra

Més de 2.000 contactes comercials a Kènia

La Cambra de Tarragona porta més de dues dècades organitzant missions comercials a Kènia. En tots aquests anys s’ha acompanyat a 200 empresaris de tot l’Estat a fer negocis i establir-se en un mercat que des de la Corporació tarragonina es considera estratègic. Tant és així que s’hi han tancat poc més de 2.000 contactes comercials.

Aquest bagatge l’ha donat a conèixer Roberto Barros, director d’Internacional, durant la trobada que una desena d’empreses han mantingut amb Jaime Moreno Bau, ambaixador d’Espanya a Kènia.

La reunió, que ha estat molt intensa i personalitzada, ha servit als exportadors per conèixer de primera mà quin és el potencial d’aquell país i analitzar amb el diplomàtic espanyol quines possibilitats de negoci hi ha per a les nostres empreses.

Bio

Jaime Moreno és llicenciat en Dret per la Universitat Complutense i la Sorbona. Ha cursat també el programa de Lideratge a la Gestió Pública de l'IESE.

Com a diplomàtic de carrera des del 2006, ha prestat els seus serveis a les ambaixades d'Espanya a Xile, Sud-àfrica, Moçambic i Israel.

Als serveis centrals, va treballar a la Presidència espanyola de l'Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa, OSCE, el 2007, a la Direcció General per a Àsia i el Pacífic i va ser subdirector general per a l'Àfrica Subsahariana.

El 2019, va ocupar el càrrec de subdirector general de Protecció i Assistència Consular dels Espanyols a l'Estranger, on va rebre la Creu d'Oficial de l'Ordre del Mèrit Civil.

El 2022, va ser nomenat director general del Centre Sefarad-Israel, cap de la Delegació d'Espanya davant la IHRA i enviat especial d'Espanya en la lluita contra l'antisemitisme.

Al juliol de 2025, va ser nomenat ambaixador d'Espanya a Kènia, Uganda i Somàlia, i representant permanent d'Espanya davant del PNUMA i ONU-Hàbitat.


Segueix-nos!

Agenda