La Cambra de Tarragona organitzarà el proper 12 de desembre, a partir de les 11 hores, l’acte final de la Hackató Comerç Tarragona, una iniciativa pilot realitzada a Girona i Tarragona i impulsada per la Direcció General de Comerç de la Generalitat de Catalunya, en què joves alumnes de graus i cicles formatius d’FP vinculats al comerç han dissenyat tot un seguit de solucions per reforçar i fer més atractiu el comerç de proximitat a la ciutat.
Al llarg de diverses setmanes, els equips participants han treballat dins l’assignatura de projectes per respondre una pregunta central: Com aconseguir que altres joves i la resta de ciutadans triïn el comerç de proximitat de Tarragona en lloc de comprar-ho tot per internet o en grans plataformes?
Per fer-ho, han seguit un itinerari en quatre fases:
- Presentació del programa i reptes del comerç local.
- Mapa de problemes als principals eixos comercials de Tarragona, a partir d’un treball de camp.
- Sessions de formació i taller d’eines digitals per al disseny de campanyes i accions.
- Desenvolupament i preparació de projectes, fins a arribar a la presentació final davant del jurat.
A partir del diagnòstic real del territori, els comerciants han traslladat uns reptes que han permès als estudiants elaborar propostes concretes de dinamització del comerç com ara:
- L’atracció de clients i fidelització.
- Esdeveniments i experiències al carrer.
- Digitalització dels eixos comercials.
- Identitat i marca de l’eix comercial.
- Connexió amb la comunitat.
Durant tot el procés han rebut formació pràctica en eines digitals pel desenvolupament de projectes, com és IA per generar idees i missatges, aplicacions de disseny per la maquetació de cartells i campanyes, presència en línia i xarxes socials, així com defensar o presentar un projecte en un temps breu.
En l’acte de cloenda, que és realitzarà a la Cambra, cada equip disposarà de cinc minuts de presentació, pitch, per defensar el seu projecte davant d’un jurat format per representants de la Corporació tarragonina, del sector comercial i la participació de la Direcció General de comerç de la Generalitat de Catalunya.
Es valorarà la capacitat d’atreure públic jove als carrers i establiments comercials; el grau de viabilitat real i aplicabilitat de les propostes i l’ús creatiu i responsable d’eines digitals al servei del comerç de proximitat.
S’atorgaran tres premis econòmics. 500 euros per l’equip guanyador, 300 euros pels segons classificats i 200 euros pels tercers classificats, a més d’un certificat de participació per a tots els integrants d’aquesta iniciativa.
Destacar que la idea guanyadora es podrà utilitzar com a referència per impulsar accions reals de dinamització comercial l’any vinent, en coordinació amb l’Ajuntament de Tarragona.
La Hackató Comerç Tarragona s’emmarca en el compromís de la Cambra de Tarragona amb la modernització, la continuïtat generacional i la competitivitat del comerç local, connectant joves, centres educatius i establiments comercials per generar idees compartides i projectes pilot.

